Zomervakantie – 22 juli t/m 7 augustus 2016

Halloooo, wij zijn Manouk en Nena, 18 en 17 jaar jong. We gaan samen voor het 2e jaar mee met de NFN-J zomervakantie @Frankrijk.

Op 22 juli zijn we vertrokken naar het Jaarbeursplein in Utrecht om te verzamelen voor een super vakantie! Beladen met spullen gingen we opzoek naar een plek in de bus. We hadden erg veel zin om iedereen weer te zien en lekker weer met z’n allen op vakantie te gaan!

Tijdens onze busreis naar Frankrijk hebben we veel gedaan, zoals Kingsen, foto’s maken van slapende mensen, zelf slapen, veel stops gemaakt bij tankstations en tijdens die stops veel mensen geïrriteerd, want tja, opeens is de rust voorbij als er ± 60 NFN-ers binnen komen wandelen. Tijdens de busreis waren er twee super lieve ‘bus mama’s’, Echica en Nina! Zij hebben er voor gezorgd dat de busreis fijn verliep. 18 uur…

Na een zware reis kon de vakantie dan echt beginnen! Eerst hebben we een rondleiding gekregen van Xavier de camping baas. Hij heette ons welkom samen met zijn vrouw, kinderen en werknemers op Domein de l’Églantièr.

Toen was het tijd voor het gevecht om de beste (schaduw)plek. Het lint hing al klaar en onze spullen lagen op een hoop. Iedereen voelde de spanning, want wie zou dit jaar de beste plek bemachtigen? Wij hadden vanzelfsprekend een super tactiek. Manouk ging rennen en als een ster op de grond liggen en Nena zorgde voor onze spullen. Het werkte! Na het wegjagen van iedereen die jaloers was op onze plek moesten we de tent nog opzetten…

Na even puzzelen en veel kabaal stond de tent best mooi. Het inrichten van onze geweldige ‘crib’ kon beginnen. Toen we hiermee klaar waren was het tijd voor de kennismakingspellen! De Orgies en voorbereiders hadden flink hun best gedaan, want het activiteitenveld zag er leuk uit. Meteen de kleren uit want het weer was prachtig.

De hoogtepunten van onze vakantie waren: Toulouse, Lourdes, Belfoot, de dagactiviteit naar het meer, de hike en de themafeestjes.

• Toulouse: We hebben met z’n allen lekker door de stad gelopen, cultuur gesnoven en gewinkeld. Echt een mooie stad waar veel te beleven is.
  • Lourdes: Was zeer indrukwekkend! Dit was zeker iets wat we niet wilde missen.
  • Belfoot: Wat was dat hilarisch! Je zit in een grote luchtbel en dan ga je een wedstrijd voetballen tegen elkaar, met het gevolg dat je salto’s maakt, door de lucht vliegt, elkaar neer beukt en vooral veel moet lachen.
  • Dagactiviteit naar het meer: We gingen in groepjes naar het meer. Het was geen naaktstrand, maar dat hebben we er wel van gemaakt J Het was een gezellige dag met mooi weer. De barbecue was mee, de muziek en de spelletjes. Er werd veel geklets en er hing een fijne sfeer!
  • De hike: We gingen met onze groepjes op pad, Manouk liep de lange hike, en ik de kortere hike. Het was een warme dag. Het groepje van Manouk besloot op avontuur te gaan. Achteraf gezien was dit misschien niet zo’n heel slim idee. Pim voorop met het kompas en de kaart.. We belandde in een soort jungle, kwamen op verboden terreinen en moesten door de koeien (die ons niet zo leuk vonden) Het bewijs van deze tocht was na afloop te zien op onze lichamen (krassen, bloed etc.). Wel hebben we het erg gezellig gehad en was het voor herhaling vatbaar!
    Nena was samen met haar groep gelijk verdwaald, en konden de eerste post niet vinden. Hierdoor liepen we een uur achter op schema. We hebben daarna de route kunnen oppakken en kwamen onderweg nog een hond tegen die met ons mee liep. We hebben het heel leuk gehad, maar waren op dat moment helemaal uitgeput. We hebben de route niet afgelopen en zijn met het busje naar de camping gebracht.
  • De themafeestjes: Het Disney-feestje vonden wij allebei het leukst. Manouk was verkleed als de kleine zeemeermin Ariel en Nena was een toerist in Disneyland Parijs. Het tweede feestje was ‘Worldwide Carnaval’. We hadden matching maskers op. Het gala was ook zeer geslaagd! Iedereen zag er mooi uit, wij waren elkaars date. Het verrassingsfeestje was 4 elementen. Manouk vertegenwoordigde het element Water en Nena was Aarde. Alle feestjes waren erg gezellig, de tosti’s waren hiervan een hoogtepunt!

Veder was er iedere ochtend bij het ontbijt strijd om de brie. Ook kwamen in de avond de schapen gezellig met ons mee dineren. Axel zat telkens de loeren naar de schapen, niemand begreep waarom, tot die avond dat hij opstond er   heen renden, en er een ving. De vegetariër waren hier niet zo blij mee. (tijdens dit incident zijn er geen schapen gewond geraakt).

Na weer een mooie ervaring rijker te zijn, was het uiteindelijk tijd om terug naar Nederland te gaan. Iedereen verheugde zich natuurlijk hartstikke op de terugreis.. Er hing weer een lekkere sfeer in de bus, wel was iedereen erg moe. Gelukkig was het dit jaar geen ‘kotsbus’. Toen we in Nederland waren, was het tijd om afscheid te nemen, ook van de lieve buschauffeurs. Het was een super vakantie met weer veel mooie verhalen, om weer bij het Nazomerweekend te bespreken.